synopse
Osobitě poetická Lhotákova malba byla podmíněna jeho neškoleným projevem. Jeho originální styl je založen na básnickém pohledu, přestože hlavním inspirativním zdrojem mu byla technika a civilizace z přelomu a počátku dvacátého století – především průkopnická doba automobilismu, letectví a vlakové dopravy – ale i pražská periférie se svými ohradami (například Nádraží, 1942; Balónová ohrada, 1938; Volání dálek; Zeď vzpomínek, 1954). Přes snový ráz prostředí i jemnou valérovou malbu mají zobrazené technické předměty vždy naprostou věrnost a konkrétnost. V kompozici se objevily principy, které předjímaly narativní figuraci šedesátých let (sled situací na téma Ze života balónu, 1946). Lhoták se věnoval rovněž ilustracím, z nichž nejznámější jsou vyobrazení ke knihám A. Branalda.
biografie
Karel Vachek (1940) vytváří mnohovrstevnaté filozoficko-společenské filmové eseje a v roce 2004 vydal knihu Teorie hmoty. Filmy: Moravská Hellas (1963), Spřízněni volbou (1968), Nový Hyperion aneb Volnost, rovnost, bratrství (1992), Co dělat? (Cesta z Prahy do Českého Krumlova aneb Jak jsem sestavoval novou vládu) (1996), Bohemia docta aneb Labyrint světa a lusthauz srdce (2000), Kdo bude hlídat hlídače aneb Klíč k chaloupce strýčka Toma (2002), Tmář a jeho rod aneb Slzavé údolí pyramid (2011).více o filmu
režie: | Karel Vachek |
hrají: | Kamil Lhoták |
producent: | Karel Vachek |
kamera: | Ivan Renč |
Film na festivalu
ročník festivalu: | 2020 |
sekce: | Vachek 80 |
jazyk: | čeština |
jazyk titulků: | francouzština, angličtina, čeština |
barva: | Černobílá |
Info
režie: | Karel Vachek |
originální název: | Malíř Kamil Lhoták |
země: | Česká republika |
rok: | 1959 |
délka filmu: | 7 min. |