Ji.hlava Academy 2020
Ji.hlava Academy se po dobu čtyř dnů stane tvůrčí laboratoří pro všechny, kteří se věnují výrobě současných filmů nebo současnou kinematografii reflektují: pro režiséry, kameramany, střihače, producenty, vizuální umělce, ale i filmové a umělecké kritiky a festivalové dramaturgy. Pro všechny, kteří se zabývají hranicemi vizuálního stylu, autorského přístupu a diváckého vnímání a jejich případným posouváním.
Program sestává z přednášek, rozhovorů, debat a projekcí. Některých bodů programu se budou moci zúčastnit všichni přihlášení, jiné, v závislosti na povaze filmu/projektu, budou přístupné pouze pečlivě vybraným účastníkům.
Kritéria výběru
Přihlásit se můžete s dokončeným filmem, s filmem v produkci nebo postprodukci, nebo s uskutečněným či neuskutečněným vizuálním uměleckým projektem. Přihlášku můžete podat jako jednotlivec, nebo jako filmový štáb (režisér, střihač, kameraman, producent – max. tři účastníci na jeden film/projekt). Přihlásit se můžete také v případě, že působíte jako festivalový dramaturg nebo filmový kritik se zájmem podělit se o zkušenosti a prohloubit si schopnost reflexe uměleckého díla.
Program je otevřen i pro studenty, přestože přednost budou mít zkušenější zájemci. Ji.hlava Academy je ideální pro filmaře a vizuální umělce s alespoň jedním dokončeným projektem realizovaným po absolvování filmové / umělecké školy.
"Fairly, it was one of the most interesting and engaging workshops I have attended recently. I learned so much from Khavn and the rest of the participants. The workshop gave me the possibility to learn about an absolutely new genre for me. The haiku I made during the workshop are part of my current film project. Moreover, I plan to share this knowledge with students as a co-lecture of a documentary course next year."
Lala Alieva, Ázerbájdžán
účastnice Ji.hlava Academy 2020
---
Hlavní přednášející pro rok 2020
Khavn / Filipíny
|
Hosté v roce 2020
Nicholas Elliott / USA/LucemburskoNicholas Elliott je spisovatel, programátor a překladatel, který žije v New Yorku. Jeho psaní o filmu se objevilo v časopisech Cahiers du cinéma, Film Comment a The Criterion Collection, v antologiích o filmech autorů jako Chantal Akerman, Philipp Garrel a Ryusuke Hamaguichi a v časopisu BOMB Magazine, kde působí jako redaktor filmové rubriky. Byl členem výboru pro přehlídku celovečerních filmů na 72. a 73. filmovém festivalu v Locarnu. V současné době je členem výkonného výboru představenstva organizace Flaherty Film Seminar. |
Jewel Maranan / FilipínyJewel Maranan je filipínská dokumentaristka, producentka a kameramanka. Velmi se zajímá o hledání stop historie v běžném životě. V tomto smyslu vznikají i její tvůrčí dokumentární díla – celovečerní filmy Tondo, Beloved (Milované Tondo, 2011) a In the Claws of a Century Wanting (Ve spárech nedokonalého století, 2017) i tvůrčí produkční projekty, oceněné asijské dokumenty The Future Cries Beneath Our Soil (Pod zemí pláče budoucnost; Vietnam, 2018) a The Silhouettes (Siluety; Írán, 2020). Tato díla získala filmová ocenění a promítala se na řadě mezinárodních filmových festivalů a v muzeích v Asii, Evropě, Africe a Jižní Americe. Jewel je rovněž zakladatelkou a uměleckou ředitelkou organizace Cinema Is Incomplete, jež organizuje filmové iniciativy, experimenty a produkce na Filipínách a v asijském regionu. Podporu její produkční a režisérské práci poskytly mimo jiné Sundance, Asian Cinema Fund, Doha Film Institute, IDFA Bertha Fund, Purin Pictures, Ford Foundation a Visions sud est. Je také spoluzakladatelkou průkopnické organizaci dokumentaristů FilDocs na Filipínách a patří k ředitelům Daang Dokyu, festivalu filipínských dokumentů. Absolvovala Berlinale Talents Doc Station, Doc Nomads Joint Masters a UP Film Institute, kde v současnosti vyučuje jako docentka pro film a dokument. |